fbpx

SEO – כל הדרכים מובילות לאתרך

SEO

Search Engine Optimization) SEO) או בשפה פשוטה יותר: קידום אתרים, הוא אחת הדרכים הטובות והמתקדמות ביותר להצלחה בשיווק באינטרנט. זאת על פי נתון מבוסס במחקרים של השנים האחרונות. הנתון המצביע על כך ש-93% מתעבורת הגולשים מתחילה בשאילתה במנועי החיפוש.

SEO הוא אינו תכסיס שיווקי או מקדם מכירות כלשהו. הוא אינו מבקש ל"מכור" את אתר האינטרנט או את מוצריו. תפקידו הוא, בסך הכל, להגדיל את זרימת הגולשים אל האתר וממנו. כך בעצם אנו שוללים את האפשרות כי קידום אתרים מתאים או נחוץ רק לאתרים מוכרים או כאלה המציעים שירותי מכירה למיניהם. חשוב להבהיר שהקידום פונה לכל בעל אתר המעוניין בכניסת גולשים ענפה ובחשיפה רחבה ככל האפשר. לדוגמה בעלי אתר כגון: ארגונים, עמותות, עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים.

SEO – עקרונות בסיסיים

כיום הולכת ותופסת תאוצה הגישה שעל פיה כדאי וצריך ליצור "כניסות איכותיות" לאתר המקודם, אשר לא "מושכת אליך בכוח" את הגולש. בהתאם לכך, תחום קידום האתרים משקיע את מיטב מרצו ומאמצו בפיתוח תובנות שיווקיות. אלו נובעות מתוך ניתוחו של השוק. גם מתוך זיהוי הקהלים והגדרת הערך המוסף של האתר והעסק שעומד מאחוריו. מצד שני, כמו בכל תחומי החיים, גם הקידום האינטרנטי מושפע ממערכת היחסים של האתר המקודם עם גורמים אחרים ברשת.

גוגל, לדוגמה נוהג לדרג אתרים בהתאם לקישוריות לאתר המקודם (פרופיל קישורים), אשר מופיעות באתרים אחרים. יחד עם זאת, גוגל, בשנים האחרונות נותן יותר משקל לתוכן הקיים בתוך גבולות האתר. שינוי מהותי זה חל כאשר גוגל הבינו שמקדמי אתרים מייצרים כמויות גדולות של אתרי לווין. אתרים שכל המטרה שלהם היא לקשר לאתר אותו הם מעוניינים לקדם. תופעה זו יצרה הרבה אתרים ללא כל ערך מוסף וסיבה אמיתית לקיומם. במילים אחרות, גוגל הבינה שמקדמי האתרים ייוצרים אתרי Spam ללא תוכן איכותי אמיתי ומקורי.

אתיקה מקצועית והגינות

זאת רק דוגמא אחת. גוגל כל הזמן מתעדכנים ומבצעים שינויים כדי ליעל את השירות שלהם. כי ליעל את תוצאות החיפוש ולחבר כמה שיותר טוב ונכון את הגולשים מול האתרים. מערכת יחסים זו אינה פשוטה. חברת גוגל משקיעה את מיטב מאמציה במיגור הניסיונות להערים ולפצח את שיטתה. אמנם היא מעודדת את קידום האתרים ומספקת מידע למנהליהם ומקדמיהם. אך היא גם מדגישה כי קידום האתרים צריך להיות אתי, בהתאם לכללים, בלי התחכמויות וטריקים מלוכלכים.

לסיכום – כמקדם או מנהל אתר אינטרנט, עליך לשים דגש ולהשקיע במערכת יחסים עם אתרים אחרים ברשת, וכן בכלים ובתכנים אשר הופכים את האתר לנגיש בעבור הגולש הממוצע, ובאותה מידה גם בעבור מנועי החיפוש השונים.

×
דילוג לתוכן