fbpx

קידום אורגני בגוגל (SEO)

קידום אורגני בגוגל

כבעל או מנהל אתר אינטרנט, עליך להתאים את התוכן באתר למילים או לביטויים בכדי שיהיו מפתח להצלחה משמעותית בקידום אורגני בגוגל. נכון, אמנם שפת האדם נאמרת באופן "שוטף" – אך אין זה המקרה באתרי מנועי החיפוש. הגולש הממוצע מחפש בצורה הולמת, מדויקת ונכונה יותר את מבוקשו באינטרנט. במאמר זה ננסה לקדם עקרונות רבים בתחום הקידום האורגני בגוגל – SEO. עקרונות וכללים המנחים את מקדמי האתרים בבואם לנתח ולצפות את התנהגות הגולשים. כך אנו דואגים למיצוי מירבי ובעקבות כך – כמות גדולה יותר של נכנסים לאתרים שאנו רוצים שיגיעו אליהם.

קידום אורגני בגוגל – הכלים המנחים:

בחלק זה ננסה למצוא כלים שימקדו את החיפוש אחרי מילות מפתח אשר אותן מקליד הגולש. מילים אלה סוללות את הדרך המהירה יותר לאתרך. לדוגמה, מקרה שבו גולש יחפש אחר חנויות המוכרות אלכוהול. הבקשה כוללת בתוכה גם עקרונות שיווקיים של סחר ולא רק את נושא הבקשה: "אלכוהול". לכן, כעסק המוכר אלכוהול, רצוי שמילות המפתח תהיינה "חנות אלכוהול", "חנות למכירת אלכוהול", "מכירת אלכוהול" וכו'.

לאנשי קידום האתרים ישנם כמה עזרים למיפוי המילים כמו Word Tracker (השימוש כרוך בתשלום אבל התכונות הבסיסיות שלו זמינות בגרסת ההתנסות של השירות). או Keyword Suggestion Tool (השימוש בחינם ומספק נתונים על מילות מפתח). 
גם חברת גוגל, שחקנית המפתח בכל הקשור לקידום אתרים, פיתחה כלי סטטיסטיקה: GoogleAnalytics. הכלי מציע  אינדיקציה על נפח החיפוש והפרסום של מילים שונות. עד היום אנחנו משתמשים ב GoogleAnalytics בתור הכלי המוביל והמתקדם ביותר כדי לשקף את הפעילות שלנו לטובת תובנות ומסקנות.

יופי, אז מצאתי את מילות המפתח – מה הלאה?

לאחר סריקת המילים המתאימות ביותר לקידום אתרך, ננסה למקד ולאפיין את האתר באמצעות צירופי מילים שיכולות לדרג את אתרך במיקום גבוה יותר. כדי להמחיש, ניקח לדוגמה את הפיצרייה הכשרה באזור המרכז.
ככל שהשירות יהיה יותר ייחודי, כך יוכל הגולש הממוצע למקד את צירופי המילים בהן הוא נעזר. כך לדוגמה המחפש יודע כי כאשר יחפש את המילה "פיצה" יגיע לתוצאות כלליות מדי. בהן מתכוני פיצה, מקור המילה פיצה, פורומים המתמחים בפיצה וכדומה. לכן הוא מחפש באופן הממוקד לאזורו והעדפתו. הוא מקליד את הצירוף "פיצרייה כשרה באזור המרכז" וכם הוא מצמצם את האפשרויות. הגולש מצד אחד מקבל את תוצאה המתאימה לצורך שלו. מצד שני, בעל העסק הצליח להגיע לאותו הגולש ואולי גם הצליח להפוך אותו ללקוח. לסיכום, אנחנו פעם אחת צריכים למצוא את הביטויים / מילות המפתח הנכונות. פעם שניה, אנחנו צריכים להתאים את התוכן באתר לאותם מילות המפתח. זאת כמובן מבלי לאלץ את התוכן להיות מתאים למילות המפתח. יש לייצר את התוכן באתר בצורה טבעית, מקורית ויצירתית.

קידום אורגני בגוגל זה לא כזה סיפור

החוכמה היא לנצל את המילים המתאימות בצורה שלא תחשב למוגזמת או "שקופה" מדי. במקרים אלו "יעניש" מנוע החיפוש את הדירוג של האתר ויוריד אותו בתוצאות הקידום. חשוב למקם ולעצב את מילות החיפוש במקומות מרכזיים: כותרות הדפים (באמצעות Title Tag), 
כותרות בטקסט (H1, H2, H3 ) ובגוף הטקסט, ולהדגיש קישוריות . רצוי להשתמש בקישוריות המפנות אחרים אל אתרך וכדומה.

זה לא קשה מדי, זה דווקא קל. אין צורך בכתיבה וניהול תוכן מלאכותי ובכל מחיר. העשייה היא פשוטה – אם המילים שלך קשורות לעסק שלך ולעיסוקך, אזי, יגיעו לקוחות.

לסיכום, כדאי לבצע בדיקות בתוכן ובדפי האתר כדי לוודא שהתקבלו התוצאות המבוקשות, לרבות שכיחות סבירה של מילות המפתח השונות בטקסט והתאמה בינו לבין הכותרות ושדות המטא השונים. לשם כך אנו משתמשים בכלי Web Page ,Analyzing . כלים מסוג זה מבצעים ניתוח של מבנה הדף ומרכיביו, שכיחות מילות החיפוש, התאמה בין התוכן והכותרות לשדות מטא וכן הלאה. אפשר למצוא אותם בלא מעט תוכנות מסחריות, אך כדאי לדעת כי ישנם כמה שירותי רשת שיעשו זאת חינם בעבורך.

דע לך כי זו הזדמנות מבחינתך לקדם את עצמך במנועי החיפוש המובילים. בחר את הכלים המתאימים לך וישם אותם. בהצלחה…

×
דילוג לתוכן