fbpx

סטטי מול דינאמי

אתר סטטי

אחת הדילמות של בעלי אתרים בבואם להשקיע באתרם היא האם לבנות אתר בעל אופי תכנים סטטי או לבנות אתר דינאמי יותר.

ראשית יש להבחין בין שתי השיטות:

אתר סטטי:

אתר שהשליטה בתכניו נתונה בידי בונה האתר או מנהלו.
כלומר, במקרה של הקמת אתר סטטי, בעלי האתר מעבירים למנהל האתר (ברוב המקרים בונה האתר..) את מלוא התכנים שאותם בעל האתר רוצה להציג באתר האינטרנט (לרבות תמונות, קטעי שמע או מצגות וידאו). כל שינוי שאנו רוצים לבצע כבעלי אתרים, אנו נאצלים להעביר הנחיה למנהל האתר.
דרך זו זולה יותר בתהליך הקמת האתר. מאחר ואנחנו לא צריכים לפתח מערכת ניהול תוכן. אך דרך זו הופכת להיות יקרה בעלות המצטברת מכיוון שהעדכון מצריך תשלום קבוע למנהל האתר שמתחזק את האתר בשוטף.

אתר דינאמי:

אתר "שמאחוריו" נבנה ממשק ניהול העומד לראשותו של מנהל או בעל האתר (תלוי בהרשאות הניתנות). אפשרות זו יקרה יותר בתהליך הקמת אתר האינטרנט, אך לטווח הרחוק היא זולה יותר. כיוון שהיא מעניקה לבעלי האתר אפשרות לעדכן בצורה שוטפת את האתר, ללא תשלום נוסף וללא תלות בבונה האתר. אנו שואלים – איזו שיטה טובה יותר? תשובה זו אינה חד משמעית ותלויה באופי ובתוכן האתר. אם האתר מציג מידע אשר חשיבות העדכון שלו נמוכה יותר, אז נעדיף את האפשרות הסטטית. אך אם האתר נושא אופי חדשותי, שהעדכון בו מהווה גורם רלוונטי וחשוב, כדאי להשקיע באתר דינאמי. אפשרות נוספת היא לשלב בין שתי השיטות – לפתח מערכת ניהול תוכן דינאמית לחלקים מהאתר. אלו בעלי האופי החדשותי, המשתנים בתדירות גבוהה במיוחד. ושאר דפי האתר יכולים לקבל מערכת סטטית לחלקים שבהם אין משמעות לאופן שבו הם מתעדכנים. 

חשוב לציין שבשנים האחרונות המגמה היא בכל מקרה לטובת האתרים הדינאמיים. בעיקר כתוצאה מחברות המאפשרות לבעלי האתרים להקים את האתר שלהם בעצמם. במצב בו הבעלים של האתר מתמודד לבד מול עיצוב והזנת התוכן של האתר, הוא ממילא חייב מערכת ניהול כדי לבצע את הדברים. הייתרון עם עבודה מול מערכות כאלה הוא ברור – המחיר. מצד שני, ללא רקע וניסיון בהקמת אתרים, יהיה לבעלי האתר קשה מאד להשיג ולהגיע למטרה שלו. חשוב לציין גם, שאין תמיכה ושירות מול חברות המעניקות מערכות עצמאיות להקמת אתרים.

לכאן או לכאן, כל אתר נמדד לגופו ונשפט לפי אופי תכניו והמטרות שלו.

×
דילוג לתוכן