fbpx

קידום אתרים On-Page

קידום אתרים

מטרתו של קידום אתרים היא לשפר ככל האפשר את דירוגו של אתר כלשהו ברשימת התוצאות המוצגות לגולשים במנועי החיפוש, ובגוגל בפרט. את כלל הפעולות המתבצעות במסגרת קידומו של אתר ניתן לחלק לשני סוגים. הפעולות המתבצעות מחוץ לאתר (off-page) ואלה שמתבצעות באתר עצמו (on-page).

פעולות off-page יכולות להיות למשל בניית פרופיל קישורים חיצוניים. כלומר אלה המוטמעים באתרים אחרים ומפנים אל האתר המקודם. פעילות ברשתות חברתיות ופעולות נוספות המתבצעות בכל מקום ברשת האינטרנט מלבד באתר עצמו. ככל שהפעילות מחוץ לאתר תהיה טובה ואיכותית יותר, כך ההשפעה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש תהיה טובה יותר.

חשיבות אופטימיזציית האתר

בעלי אתרים רבים (ולמרבה הצער, גם לא מעט מקדמי אתרים שאינם מנוסים או מקצועיים מספיק בעבודתם) נוהגים למקד את מירב מאמציהם בפעולות שמחוץ לאתר. הם שוכחים שקיים גם עולם שלם המכיל סוג נוסף של קידום. אנו מדברים כמובן על פעולות קידום אתרים On-page. הכוונה לפעולות המתבצעות על גבי האתר המקודם עצמו. זאת על מנת לבצע את האופטימיזציה שלו ולשפר את הדרך שבה הוא נסרק על ידי מנועי החיפוש. וגם איך הגולשים חווים אותו.

קל להבין את החשיבות של פעולות On-page. נניח שהגענו לאתר ריק מתוכן או בעל תוכן דל ומשעמם. כזה שרוב הקישורים הפנימיים שבו מובילים להודעות שגיאה ורוב המשתמשים שכבר מגיעים אליו בדרך כלשהי – ממהרים לעשות פניית פרסה ולצאת ממנו. אתר כזה, גם אם נבצע את כל פעולות ה-off-page שלו באופן מושלם, ישיג דירוג נמוך למדי בתוצאות החיפוש.

מנגד, סביר גם להניח כי אתר ידידותי למשתמש, נוח לניווט, בעל תוכן ויזואלי עשיר ותוכן טקסטואלי רלוונטי, יצליח להביא אליו גולשים איכותיים. גולשים שנשארים בו ואף יבצעו פעולות רצויות (כגון הרשמה לרשימת תפוצה או רכישת מוצר). כך דירוגו בתוצאות החיפוש ישתפר. כלומר, השקעה בפעולות On-page יכולה להקל גם על פעולות off-page. 

על שלושה דברים עומד קידום ה On-Page

כאשר ניגשים למלאכת קידום אתרים אורגאני בדגש על פעולות On-page, יש לשים לב לשלושה קריטריונים:

1. אופטימיזציה מאחורי הקלעים

הקוד הטכני שעליו נשען האתר חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. אין מקום להודעות שגיאה המתקבלות כאשר יש בעיה בקוד (למשל קישור פנימי שבור). יש לוודא כי לא השתרבבו אל הקוד פרמטרים שונים העלולים לחסום את מנועי החיפוש מסריקת האתר. כגון פרמטר noindex או nofollow. לשם כך מומלץ לבנות את האתר מלכתחילה על גבי פלטפורמה ידידותית למנועי חיפוש, כמו וורדפרס. או לעשות שימוש בתוספים שונים המוודאים את תקינות הקוד. כדאי כמובן להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום התכנות.

2. תוכן עשיר ורלוונטי

אסור לשכוח שהאתר אמנם מיועד לגולשים אנושיים, אבל התוכן שלו נקרא גם על ידי מנועי החיפוש. הוא משמש לדירוג האתר בתוצאות החיפוש. התוכן שבאתר חייב להיות איכותי, מקורי ולא מועתק (לא מאתרים אחרים ולא מעמודים אחרים בתוך אותו אתר). מעל הכל התוכן חייב להיות רלוונטי למשתמש. איך גוגל יודע אם התוכן רלוונטי? פשוט מאוד: ככל שהתוכן כולל יותר מילות חיפוש, אינפורמטיבי, מעניין ונוח לקריאה וניווט, כן ייטב.

3. חוויית משתמש יוצאת דופן

לחוויית המשתמש יש קשר משמעותי לדירוג האתר במנועי החיפוש. ככל שהחוויה תהיה טובה יותר, כך הגולשים יבלו יותר זמן באתר. הם ישובו אליו בעתיד ויבצעו בו פעולות שונות. כל אלה יאותתו למנועי החיפוש שמדובר באתר רלוונטי שכדאי לשפר את דירוגו בתוצאות חיפוש עתידיות. על כן כדאי לוודא כי הגולשים יכולים לנווט באתר בנוחות. לוודא גם שהגולשים יכולים למצוא כל פרט בקלות ובמהירות. באופן כללי לתת לגולשים להרגיש שהם נהנים להשתמש באתר ומוצאים בו את מבוקשם.

×
דילוג לתוכן