לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

סטאטי מול דינאמי

אחת הדילמות של בעלי אתרים בבואם להשקיע באתרם היא האם לבנות אתר בעל אופי תכנים סטאטי או לבנות אתר דינאמי יותר.

ראשית יש להבחין בין שתי השיטות:

אתר סטאטי:
אתר שהשליטה בתכניו נתונה בידי בונה האתר או מנהלו.
כלומר, אתר סטאטי מהווה מצב אשר בו בעליו של האתר מעביר למנהלו (ברוב המקרים בונה האתר..) את מלוא התכנים שאותם הוא רוצה להציג באתר האינטרנט (לרבות תמונות, קטעי שמע או מצגות וידאו). כל שינוי נדרש נעשה ע"י בונה האתר באמצעות קוד האתר.
דרך זו זולה יותר בתהליך הקמת האתר, אך הופכת להיות יקרה בעלות המצטברת מכיוון שהעדכון מצריך תשלום קבוע למתחזק האתר.

אתר דינאמי:
אתר "שמאחוריו" נבנה ממשק ניהול העומד לראשותו של מנהל או בעל האתר (תלוי בהרשאות הניתנות). אפשרות זו יקרה יותר בתהליך הקמת אתר האינטרנט, אך לטווח הרחוק היא זולה יותר כיוון שהיא מעניקה לבעלי האתר אפשרות לעדכן בצורה שוטפת את האתר, ללא תשלום נוסף וללא תלות בבונה האתר.השאלה הנשאלת היא - איזו שיטה טובה יותר?
תשובה זו אינה חד משמעית ותלויה באופי ובתוכן האתר.
אם האתר מציג מידע אשר חשיבות העדכון שלו נמוכה יותר, אפשרות האתר הסטאטי עדיפה אך אם האתר נושא אופי חדשותי, שהעדכון בו מהווה גורם רלוונטי וחשוב, כדאי להשקיע באתר דינאמי.אפשרות נוספת היא שילוב בין שתי השיטות – בניית מערכת ניהול תוכן דינאמית לחלקים מהאתר, אלו בעלי האופי החדשותי, המשתנים בתדירות גבוהה במיוחד, ומערכת סטאטית לחלקים שבהם אין משמעות לאופן שבו הם מתעדכנים. 

לכאן או לכאן, כל אתר נמדד לגופו ונשפט לפי אופי תכניו.