לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

לדעת לראות

מאת: עומר בן זאב

הפעולה לראות, במובנה העמוק של המילה, היא שילוב בין פעילות חושית ופעילות תפיסתית. את זאת חייבים להבין שני הצדדים – "מעביר המסר" ו"מקבל המסר". 

הגולש, כ"מקבל המסר", נכנס לאתרך ונחשף לעיצוב האתר. עיצוב אתר הוא הפעולה הראשונית שאתה מעביר ל"מקבל המסר". כאן אתה נותן לגולש להתרשם מכישוריך וגורם לו לעניין. אפקט המשיכה הוא זה שידרבן את הגולש להמשיך ולגלוש באתרך, אחרת ינוס על נפשו בהנף לחיצה. 

העיצוב משלב בתוכו קו, צבע, אור, צורה וקומפוזיציה, עומק ומרחב, מצע ופורמט וכיאה לאתר אינטרנט טוב – טקסטורה ותוכן. כל אלה מעבירים תחושות ורגשות ל"מקבל המסר" ובמקרה של האינטרנט, הגולש. 

בכדי להגיע לגולש בדרך נעימה יש לשמור על מספר כללים:

  • התאם את עיצוב האתר לנושא המוצג בו
  • התאם את העיצוב לקהל היעד אשר אליו אתה פונה
  • התאם את העיצוב לנוחות השימוש ולהנדסת האנוש
  • כתוב טקסט בגופן אחיד, עגול, כותרות אחידות ותוכן אחיד
  • כתוב בצבע ברור, לא בהיר ולא כהה מדי. התאמת הצבעים צריכה להיעשות בצורה חכמה. שימרו על אחידות הצבעים
  • דאגו שכל העמודים באתר יעוצבו באותו סגנון. לא כדאי לבלבל את הגולש יותר מדי
  • לא כדאי לשים הרבה תמונות וקצת מלל 
  • השתמש בגראפיקה למשיכת עין הצופה
  •  דאג ללוגו ברור וקליט שיגרום לייחודך, וחשוב מכל - שיגרום למקבל המסר לזכור אותך