לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

בניית אתרים אז והיום-בשאיפה לאיזון הנכון

מאת: אלון סודרי

בתחומי אופנה רבים יש מגמה שמתחילה באופנה פשוטה יחסית, המשתנה בעקבות המצאה מורכבת ומשוכללת, ואחר כך "חוזרת אחורה" כדי להפוך את ההמצאות המשוכללות למשהו פשוט יותר וידידותי למשתמש. 
כך בתחילת המאה העשרים השתמשו בעולם בשעוני יד אנלוגיים (עם מחוגים). ב1972 הוצג לראשונה השעון הדיגיטאלי, שיוצר על ידי המילטון. שעון זה הציג ספרות בלבד במקום מחוגים. 
בשנות ה80 פותחו השעונים הדיגיטאליים וקיבלו תוספות שונות כמו סטופר, לוח שנה, מדחום, מילון, מסך טלויזיה, טלפון, פנס ועוד. השעונים האנלוגיים נדחקו כמעט לגמרי מהשוק ונראו רק על ידיהם של אנשים מבוגרים שלא הסתגלו להמצאה החדשה. יותר אנשים הופיעו עם שעונים דיגיטאליים משוכללים מכוסים בכפתורים מכל צד. 
באיזשהו שלב, הקונים מאסו בטכנולוגיה המסובכת של השעונים ומה שהיה המצאה גאונית ואמצעי שעשוע בשנות ה80 נהיה למטרד. בשלב זה הופיעו שעונים משולבים, הכוללים מצג דיגיטאלי יחד עם מחוגים, והדבר הבא יהיה כנראה שילוב של פלאפון עם שעון אותו יענדו כולם על כף היד. 

מגמה דומה ניתן לראות בעולם האינטרנט. בשנות ה2000 המוקדמות, עם התפתחות האינטרנט בארץ, הופיעו בעיקר אתרים עם עיצובים מורכבים, המורכבים ברובם מטכנולוגית פלאש . עם הופעתו של מנוע החיפוש גוגל, שאינו יודע לקרוא אתרי פלאש ומציג במיקומים גבוהים דווקא אתרים עם תכנים ארוכים ומלל רב, החלו חברות לבניית אתרים לבנות אתרים עם מעט עיצוב והרבה תוכן הכולל שימוש מופרז במילות מפתח. אתרים אלה לעתים קרובות זוכים במיקום גבוה אך יוצרים חווית משתמש מאד לא נוחה. 

אנו בחברת אוריון צופים שבעתיד הקרוב יקרה בתחום בניית האתרים מה שקרה בתחום השעונים. חברות לבניית אתרים, חברות לעיצוב אתרים ואנשים העוסקים בשיווק באינטרנט יתחילו להתחשב יותר בחוויית המשתמש וינסו לשלב בין גוגל לצרכי הגולשים. 
אנו באוריון מקדימים את הגל ומקפידים על איזון נכון בין חווית משתמש נכונה, קידום האתרים בגוגל ועיצוב אתרי אינטרנט ייחודיים לפי שפת מיתוג העסק.