לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

ניוזלטר-חלק ג

מאת: אלון סודרי

ניוזלטר הינו דואר אלקטרוני קבוע הכולל עדכונים תקופתיים מאתר מסויים. 
הניוזלטר הוא אחד מהכלים הפופולאריים בתחום השיווק באינטרנט ומיועד בעבור רשימת תפוצה ולקוחות רשומים אשר מעוניינים בקבלת עדכונים אלו. הניוזלטר מאפשר שליחה מהירה למספר גדול של נמענים והעברת מסרים באופן ישיר ואישי לקהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי. הניוזלטר הוא גם אמצעי לעודד את הגולש לבקר שוב באתר, להשתמש בשירותי הארגון או להניעו לפעול למען הארגון. 

קיימים סוגים שונים של ניוזלטרים: 

ניוזלטר פשוט. 

לניוזלטר הפשוט יש מסר אחיד וקולע, דוגמת "חג שמח", "מבצע", "דרושים עובדים" ועוד. 
חברות רבות שולחות ניוזלטר בסגנון הזה. הוא קצר, הוא אינו דורש ריכוז רב מהקוראים, והוא עוזר לחברה להשיג את מטרותיה במהירות האפשרית, בין אם זה העסקת עובדים, משיכת קונים, או שמירה על קשר עם הלקוחות.

ניוזלטר אינפורמטיבי. 

ניוזלטר מהסוג הזה כולל ידיעות קצרות, אינפורמטיביות, המפנות את הקורא למקור הידיעה, הנמצא כמובן באתר עצמו. ניוזלטר כזה יכול לכלול את כותרת הידיעה, תמונה, טקסט מבוא קצר וקישור לידיעה המלאה. ניוזלטר אינפורמטיבי מספק לקורא מספיק אינפורמציה כדי לעניין אותו, אך אינו נותן את האינפורמציה המלאה כדי לעודד את הלקוח לבקר שוב באתר שבו נמצאת הידיעה. 

ניוזלטר מכירתי. 

זהו ניוזלטר בעל תוכן מכירתי שמטרתו לעודד את הלקוח לצרוך שירותים נוספים מהחברה. ניוזלטר מהסוג הזה יכלול מבצעים, מידע על מוצרים חדשים, באנרים פרסומיים ועוד. פורטל "סוס" למשל נוהג להפיץ מייל שבועי הכולל גם מידע אינפורמטיבי בצורת מאמרים בתחום הרכיבה, וגם מידע פרסומי הכולל מבצעים ומוצרי רכיבה חדשים. 

ניוזלטר תקופתי. 

ניוזלטר כזה מלווה במערכת ניהול תוכן המאפשרת לבעלי האתר לבחור אילו מהמדורים והידיעות באתר יכנסו למייל. ניוזלטר מהסוג הזה נועד לעדכן את הגולשים בנוגע לתוכן חדש שנוסף לאתר, והוא יעיל מאד לאתרים גדולים ורבי תוכן שהגולש יתקשה בד"כ להבחין בחומר מעודכן שנוסף בהם. גולש הנרשם לניוזלטר מהסוג הזה לא יצטרך לטרוח לנווט באתר. הוא יכול להציץ בניוזלטר שנשלח אליו, לבחור אילו מבין המאמרים החדשים שנוספו לאתר מעניינים אותו, ולקרוא את המאמר בשלמותו בניוזלטר עצמו. 
ניוזלטר מהסוג הזה ניתן למצוא באתר The Medical, המלא במאמרים בתחום הרפואה. 
ישנם ניוזלטרים תקופתיים אחרים דוגמת "היומן" ו"דה מרקר", בהם ניתנת לגולש האפשרות לבחור את התחומים בהם ירצה לקבל עדכונים, בין אם זה בתחום האופנה או בתחום הכלכלה.

לפני שבעל האתר בוחר את סוג הניוזלטר שישלח למועדון לקוחות, עליו לחשוב על כמה דברים: 
- מה מעניין את הגולשים שנרשמו למועדון הלקוחות? 
-האם הם מחפשים מידע אינפורמטיבי או פרסומי? 
-מה יגרום להם לבקר באתר פעם נוספת? 
-מהי מטרת האתר? 
-מהו אופי הארגון שהאתר שייך לו? 

עם מענה נכון על השאלות האלה, סביר להניח שהמסרים המועברים בניוזלטרים יהיו יעילים יותר וישיגו את מטרותיהם בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. וכך בעצם ישיג בעל העסק את המטרות והיעדים שלו.