לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

קידום אתרים בעתיד – חלק א

מאת: אלון סודרי

מה ישפיע על קידום אתרים בגוגל בעתיד?
קידום אתרים היום 


נכון לעכשיו, אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום אתר בגוגל הוא הקישורים החיצוניים: 
קישורים הנמצאים באתרים חיצוניים, ומפנים את הגולשים לאתר המקודם. 
לא רק שהגולשים עצמם מגיעים לאתר הלקוח דרך הקישורים החיצוניים הללו, גם מנוע החיפוש מזהה את הקישורים, ומזהה את האתר המדובר כאתר פופולארי, שאתרים חיצוניים מצטטים אותו, מדברים עליו ומפנים אליו. 

קידום אתרים בעתיד: רשתות חברתיות

בסקר שערכה חברת Seomoz בקרב מקדמי אתרים, רוב הנשאלים סברו שחשיבותן של הרשתות החברתיות בקידום אתרים תגדל. 

השפעתן של הרשתות החברתיות על קידום אתר בגוגל איננה דבר חדש:
קיימות ברשת רשתות חברתיות המבוססות על שיתוף תכנים ארוכים – פוסטים. רשתות אלו, ביניהן קפה דה מרקר, מקודמות בגוגל בגלל התכנים העשירים המתעדכנים בתדירות גבוהה. מנוע החיפוש סורק את התכנים באתרים אלו לעתים קרובות, ומקדמי אתרים המזינים תכנים וקישורים באתרים אלה יודעים כי הדבר יקדם את אתרם. 
פייסבוק וטוויטר לעומת זאת, רשתות המאופיינות בתכנים קצרים, לא נהנו מהשפעה כזו - עד עכשיו. 

בספטמבר 2009 נחתם הסכם בין טוויטר לשתי ענקיות מנועי החיפוש: גוגל ובינג (של מייקרוסופט). הסכם זה מאפשר לגוגל ובינג להציג בתוצאות החיפוש עדכונים שהוזנו בטוויטר. מעלייתו המטאורית של טוויטר ועד לחתימת ההסכם עם גוגל, חדשות האינטרנט נהגו להשוות בין גוגל לטוויטר, וניבאו שטוויטר ישמש מעין מנוע חיפוש אלטרנטיבי ברשת. זאת בגלל יכולתו להציג עדכונים חדשים בזמן אמת – לעומת גוגל, שאינו יכול לעמוד בקצב הזה. מאז עמדו מנועי החיפוש במו"מ עם חברת טוויטר על מנת שלא לאבד את יתרונם בשוק החיפוש. 

כבר היום בינג מאנדקס את הציוצים העדכניים ביותר בטוויטר. גוגל סורק את הרשתות האלה ומחשיב את האזכורים והקישורים היוצאים מהן.  

לפי ההערכות, השפעתן של הרשתות החברתיות הללו תגדל בעתיד. אתר המוזכר בתדירות גבוהה ברשתות החברתיות כנראה יקודם משמעותית, כיוון שזה מעיד על מידת הפופולאריות של האתר בקרב הגולשים. 

בהתאם לכך, את עבודת השיווק באינטרנט מומלץ מאד להרחיב גם לרשתות החברתיות. גם אם השפעתן איננה גדולה מספיק כיום, סביר להניח שהשפעה זו תגדל בעתיד, ואלו שהשכילו להשתמש בכלי זה יהיו הראשונים להרוויח מההתפתחות הבאה.