לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

קידום אתרים בעתיד – חלק ב

מאת: אלון סודרי

כיום, אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום אתר בגוגל הוא הקישורים החיצוניים.  
בסקר שערכה חברת Seomoz בקרב מקדמי אתרים, רוב הנשאלים סברו שבעתיד יתווספו שני פרמטרים נוספים שהשפעתם על קידום אתרים בגוגל תגדל ותהיה חזקה יותר מזו של הקישורים החיצוניים.  

הפרמטר הראשון שהנשאלים הצביעו עליו היה רשתות חברתיות (במאמר קידום אתרים בעתיד – חלק א'). אתרים שאזכורים עליהם וקישורים המפנים אליהם  יופיעו ברשתות החברתיות יקודמו, כיוון שהדבר משדר לגוגל מידה גדולה של פופולאריות. 
הפרמטר השני שישפיע על קידום אתרים בעתיד הוא התנהגות הגולשים. 

התנהגות הגולשים 

קיימים כלים אינטרנטיים שונים הסוקרים את התנהגות הגולשים באתר. רבים מבעלי האתרים כיום משתמשים בגוגל אנליטיקס, הכלי של גוגל. למרות שחברת גוגל מצהירה שהיא אינה משתמשת במידע המופיע בגוגל אנליטיקס, יש לה גישה למידע זה. המידע הסטטיסטי שמציג גוגל אנליטיקס מפורט מאד. הוא כולל את אחוז נטישת האתר, מילות המפתח דרכן נכנסו הגולשים לאתר, זמן השהייה הממוצע של הגולשים באתר, מספר העמודים הממוצע בהם צפו הגולשים, האתרים מהם נכנסו הגולשים לאתר וכו'. 

אחוז נטישה 

נטישת האתר היא יציאה מיידית של הגולש מהאתר. שהייה של פחות מ30 שניות באתר מוגדרת כנטישה. אם באתר מסוים יש אחוז גבוה מאד של גולשים הנוטשים את האתר, 80% למשל, הדבר יכול להיות מכמה סיבות: 

יש בעיה טכנית באתר. 
חווית המשתמש אינה נוחה. 
האתר איננו מה שהגולש חשב שהוא יהיה: למשל, התוכן אינו קשור בכלל לטייטל או לכותרת. 

יכולות להיות סיבות נוספות לנטישת אתר, אבל ברור שכולן סיבות טובות מספיק בשביל להוריד את מיקום האתר בתוצאות החיפוש, וייתכן שאתרים עם אחוזי נטישה של 90% יגיעו לארגז החול של גוגל. בנוסף לגוגל אנליטיקס קיימים אתרים שמציגים נתונים סטטיסטיים הגלויים לגולשים ולא רק לבעלי האתרים עצמם. אתר אלקסה מציג את האתרים החמים ביותר ברשת, וגם נתונים סטטיסטיים לכל אתר: כמות הגולשים, אחוז נטישה ועוד. יתכן שבעתיד אתרים שיוצגו כ"חמים" באלקסה יזכו למיקום גבוה יותר בגוגל. 

אם התרחיש הזה אכן יתקיים, יותר חברות לשיווק באינטרנט יפנימו את תפיסת האיזון הנכון: איזון בין קידום אורגני של האתר בגוגל, לבין הצרכים של הגולשים: חווית משתמש נעימה, עיצוב נעים לעין, תכנים מעניינים, מיתוג האתר והתקינות הטכנית של האתר. אם הפרמטרים של גוגל ישתנו בכיוון הזה, תהיה התאמה גבוהה יותר בין מה שעובד בגוגל למה שהגולשים רוצים. 

אנו בחברת אוריון פועלים לפי תפיסה זו ורואים את חווית המשתמש כחלק בלתי נפרד מקידום אתרים.