לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט דרך טוויטר - חלק א

מאת: אלון סודרי ועומר בן זאב

מאז הקמתה של הרשת החברתית הידועה, התפתחה תורה שלמה של שיווק באינטרנט דרך טוויטר. 
התפתחות זו נבעה מכמה סיבות: 

  1. טוויטר מספק לגולש מידע מיידי על הנושאים החמים ברגע זה. מאות גולשים נחשפים באופן מיידי לכל עדכון המפורסם ברשת. גוגל לעומת זאת מאנדקס תכנים זמן רב, לפעמים אפילו חודשים, לאחר שפורסמו. מסיבה זו, רבו הספקולציות שטוויטר ישמש אלטרנטיבה למנועי החיפוש,  וגולשים רבים יעדיפו לחפש מידע דרך טוויטר. 
  2. מאז ההסכם שנחתם בין טוויטר לגוגל ובינג, מנועי החיפוש הללו החלו לאנדקס את הציוצים בטוויטר. למרות שמהלך זה עדיין בחיתוליו, שיווק בטוויטר נהיה רלוונטי מאד גם למי שרוצה להביא את האתר למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל.   
  3. בזכות קמפיין מעולה של חברת טוויטר ורצונם של רבים להעיד על "עדכניות" בטרנדים ה"חמים", עברו חברות וסלבריטאים רבים לרשת זו. כיום ניתן למצוא באתרי אינטרנט של עסקים רבים את כפתור הטוויטר, המזמין את הגולשים לעקוב אחר ציוצי החברה ברשת זו. עם מידת הפופולאריות הגוברת של טוויטר, כל עסק המעוניין להרחיב את מאגר לקוחותיו צריך לדעת שרבים מהלקוחות נמצאים שם, ולכן זהו יעד חשוב לשיווק באינטרנט. 
  4. רשת זו הביאה עימה ערך נוסף המייחד אותה: צורת תקשורת קצרה ותמציתית, המוגבלת ל140 תווים בלבד. מסיבה זו, טוויטר נוחה לשימוש עבור גולשים שאינם אוהבים להרבות במילים. כך, טוויטר משמש כגשר בין משווקים,  לגולשים המעדיפים מסרים קצרים.     

שיווק בטוויטר  

בטוויטר התפתחו שיטות שיווק הייחודיות לרשת זו. 
השיטה הישנה ביותר היא תחרות העוקבים. תחרות העוקבים המתוקשרת בין אשטון קוצ'ר לאופרה ווינפרי הביאה אותם למקום מרכזי בתשומת הלב הציבורית, ואשטון קוצ'ר חיזק את תדמיתו כסלב פופולארי בכך שהגיע למיליון עוקבים. 

שיטת הסולמית (#) היא שיטה נוספת שצברה תאוצה. חברת Squarespace פרסמה שהיא מעניקה אייפון בחינם לאדם אחד ביום, באופן רנדומלי. התנאי לקבלת האייפון היה כזה: על הגולשים בטוויטר להזין בסוף הציוץ שלהם סולמית + את שם החברה. לא עבר זמן רב עד שהרשת התמלאה בציוצים מהסוג הזה: just had a big breakfast #squarespace. 
בעקבות כך, חברות נוספות נקטו בשיטה זו ונתנו שוברי הנחה תמורת ציוצי-סולמית. 
גם טראוויס בארקר ודי ג'יי איי.אם השתמשו בשיטה זו: הם הפיצו בטוויטר רמיקס להורדה – בחינם. כל שהיה על הגולשים לעשות הוא לסיים את הציוצים שלהם ב #trvsdjam. 

טוויטר נהיה גם פלטפורמה המשמשת למיתוג חברות ויצירת תדמית. חברות רבות החלו לתת שירות לקוחות דרך טוויטר. המטרה היתה לייצר תדמית חיובית של חברה המשתדלת ללכת לקראת הלקוח, ולתת שירות בפלטפורמות הנוחות לו. פעילות שיווקית מהסוג הזה הצילה את המוניטין של קומקאסט, חברת כבלים אמריקאית שכבר רכשה מוניטין שלילי בגלל שירות הלקוחות הגרוע שלה. חברת קומקאסט הפעילה ערוץ טוויטר בשם עובד שקוראים לו "ביל". ערוץ הטוויטר של ביל הפך לסמל לשירות לקוחות מצוין ושיפר את תדמית החברה דווקא בנקודות החולשה שלה. 

בנוסף לחשיפה ומיתוג, פלטפורמה זו הביאה גם מכירות לחברות שונות, כגון ענקית המחשבים דל. חברת דל הרוויחה יותר מ2 מיליון דולר בעקבות חנות ההאוטלט של מוצרי החברה. תרמו לכך הטיפול המהיר בהזמנות הלקוחות, באספקת המוצרים ובפניות שלהם – שהתנהלו דרך טוויטר. 

טוויטר משמש מעין גשר בין מוסדות, חברות, אישי ציבור ומשווקים, לבין קהל המעדיף מסרים קצרים. הפעילות בטוויטר עבור הגולשים קלה ונוחה. חברות אשר יתאימו עצמם לאופיו של טוויטר ושל המשתמשים, יכולות ליצור קמפיין שיווקי מוצלח אשר יפעיל את המשתמשים ויעודד אותם להתעניין במוצר.