לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

כל הדרכים מובילות לאתרך

מאת: אלון סודרי

Search Engine Optimization) SEO) או בשפה פשוטה יותר: קידום אתרים, הוא אחת הדרכים הטובות והמתקדמות ביותר להצלחה ברשת האינטרנט. זאת על פי נתון מבוסס במחקרים של השנים האחרונות, המצביע על כך ש-93% מתעבורת הגולשים מתחילה בשאילתה במנועי החיפוש.

SEO הוא אינו תכסיס שיווקי או מקדם מכירות כלשהו – הוא אינו מבקש ל"מכור" את אתר האינטרנט או את מוצריו. תפקידו הוא, בסך הכל, להגדיל את זרימת הגולשים אל האתר וממנו. כך בעצם נשללת האפשרות כי קידום אתרים מתאים או נחוץ רק לאתרים מוכרים או כאלה המציעים שירותי מכירה למיניהם. חשוב להבהיר שהקידום פונה לכל בעל אתר המעוניין בכניסת גולשים ענפה ובחשיפה רחבה ככל האפשר, לדוגמה בעלי אתר כגון: ארגונים, עמותות, עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים.

כיום הולכת ותופסת תאוצה הגישה שעל פיה כדאי וצריך ליצור "כניסות איכותיות" לאתר המקודם, אשר לא "מושכת אליך בכוח" את הגולש. בהתאם לכך, תחום קידום האתרים משקיע את מיטב מרצו ומאמצו בפיתוח תובנות שיווקיות, שנובעות מתוך ניתוחו של השוק, זיהוי הקהלים והגדרת הערך המוסף של האתר והעסק שעומד מאחוריו. מצד שני, כמו בכל תחומי החיים, גם הקידום האינטרנטי מושפע ממערכת היחסים של האתר המקודם עם גורמים אחרים ברשת – גוגל, לדוגמה, מדרג אתרים בהתאם לקישוריות לאתר המקודם, אשר מופיעות באתרים אחרים.
אך מערכת יחסים זו אינה פשוטה – חברת גוגל משקיעה את מיטב מאמציה במיגור הניסיונות להערים ולפצח את שיטתה. אמנם היא מעודדת את קידום האתרים ומספקת מידע למנהליהם ומקדמיהם, אך היא גם מדגישה כי קידום האתרים צריך להיות אתי, בהתאם לכללים, בלי התחכמויות וטריקים מלוכלכים.

לסיכום – כמקדם או מנהל אתר אינטרנט, עליך לשים דגש ולהשקיע במערכת יחסים עם אתרים אחרים ברשת, וכן בכלים ובתכנים אשר הופכים את האתר לנגיש בעבור הגולש הממוצע, ובאותה מידה גם בעבור מנועי החיפוש השונים.