לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

כיצד ייראה שיווק במדיה החברתית ב2010

מאת: אלון סודרי

במשך השנה האחרונה צפו מומחים שהרשתות החברתיות הן טרנד חם, שכמו במקרה של טרנדים - יגוועו במהירות שבה צמחו. בינתיים, המציאות רחוקה מהשערה זו.   
מכון המחקר הישראלי TrendSpotting Marketing Research הפיץ דו"ח העוסק בנושא: מה תהיה תמונת המצב של הרשתות החברתיות בשנת 2010? 
בינתיים ההירשמות לרשתות החברתיות צוברת תאוצה. יותר עסקים נרשמים לרשתות החברתיות, ונראה שמגמה זו רק תמשיך. ההבדל בין שנת 2009 לשנה הזאת היא שהשנה יחול כנראה תהליך של "התבגרות": בעלי עסקים יתחילו להתייחס למדיה החברתית "יותר ברצינות", והאסטרטגיות השיווקיות ברשתות הללו יהיו מגובשות יותר. כתוצאה מהפופולאריות הגוברת של שיווק במדיה החברתית, יתפתחו כלי מדידה שנועדו למדוד השקעה ורווח עבור המשווקים שם. 

עם זאת, כתוצאה מההירשמות ההמונית לרשתות, הגולש הממוצע יקבל הרבה יותר עדכונים מבעבר, וייעשו מאמצים "לסנן" את העדכונים הללו. המאמצים הללו יכולים להתבטא בהקמתן של רשתות חברתיות אקסקלוסיביות שאינן מאפשרות כניסה לכולם. או שהרשתות עצמן יפתחו כלים לסינון הודעות שאינן רלוונטיות לגולש. או שהגולשים עצמם יתחילו למחוק חברים שהם חברה או מותג. 

בנוסף לזאת, המומחים צופים שיתפתחו עוד שני טרנדים מעניינים: 

צריכה מבוזרת – אם בעבר הגולשים היו נכנסים לאתרים כדי לברר מידע המוצג בהם, בשנה הקרובה יותר גולשים יצרכו את התכנים שלהם דרך IGoogle, Rssים וכו'- המרכזים תכנים מאתרים שונים במקום אחד. גם  הרשתות החברתיות ישמשו כמקור מידע עיקרי, וגולשים יצפו בקישורים המוצעים להם שם. 

קהילות נישתיות – יהיו יותר קהילות נישתיות בנושאים שונים (אוכל, סגנון חיים וכו'), החוצות פלטפורמות שונות (פייסבוק, טוויטר וכו'). מפרסמים יתחילו להפנות את תשומת ליבם לקהילות הללו. כבר היום ניתן למצוא חברות רבות המופיעות גם בפייסבוק וגם בטוויטר. 

כיצד ייראה תחום השיווק באינטרנט לאור השינויים הללו? 

  • חברות לשיווק ברשת ישקיעו יותר בעידוד הגולש להירשם לרשימת התפוצה של החברה. אם בעבר   חברות יכלו לבצע הוספה רנדומאלית בפייסבוק, בעתיד ההוספה הרנדומאלית לא תהיה מספיקה, כיוון שהסינון של הגולשים יהיה מוקפד יותר.
  • חברות שיווק באינטרנט ישקיעו יותר זמן ומשאבים במדיה החברתית בגלל הפופולאריות הגוברת. 
  • יותר אתרים יאפשרו לגולשים לעקוב אחר התכנים שלהם בRSSים או בכל דרך שנועדה לשמור על קשר עם משתמשים שאינם גולשים באתר. 
  • חברות לשיווק באינטרנט יפנו את תשומת ליבם לקהילות הנישתיות המתאימות ללקוחותיהם, וישקיעו בשיווק בקרב הקהילות הללו.