לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט – לגולשים שאינם מחפשים את האתר שלך

מאת: עומר בן זאב

קהל היעד של שיווק באינטרנט הוא בעיקר גולשים שאינם מחפשים חברה, אלא שירות.
כיום, רובם המוחלט של הגולשים מגיעים לאתרי אינטרנט דרך גוגל. 
השאלה היא, מה הם מונחי החיפוש שמקישים הגולשים הללו לפני שהם מגיעים לאתר? 
ובכן, חלק קטן מהגולשים מחפשים בגוגל את שם החברה עצמה. זאת ניתן לראות בעיקר בקרב חברות שזכו לחשיפה רבה באמצעי הפרסום הקונבנציונאליים (עיתונות, טלויזיה, רדיו, שלטי חוצות). אמצעי הפרסום הללו היוו מעין טיזר לקהל הצרכנים, ואלו נכנסים לאתר האינטרנט של החברה כדי לברר מידע נוסף אודותיה. 
עבור חברות אלו, שיווק באינטרנט הוא אמצעי פרסום נוסף שנועד להשלים את אמצעי הפרסום האחרים, ולהפוך את החברה לנגישה יותר עבור צרכנים המחפשים מידע דרך האינטרנט.

עם זאת, במקרה של חברות שלא זכו לחשיפה המיוחלת - רובם המוחלט של הגולשים אינם מחפשים באינטרנט חברה מסוימת. הם מחפשים שירות מסוים. 
לדוגמא, לחברות נדל"ן רבות יש גם קהל צרכנים שאינו בקיא בתחום הנדל"ן, ואינו מכיר את חברות הנדל"ן החזקות בשוק. קהל הצרכנים הנ"ל מחפש בגוגל את השירותים הבאים: תיווך משרדים, משרדים להשכרה בתל אביב, משרדים בראש העין, משרדים ביקום וכו'. חברת נדל"ןהרוצה להגיע לצרכנים הללו צריכה שני דברים: 

  • שהאתר שלה יופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל כאשר הגולשים מקישים את מונחי החיפוש: השכרת משרדים, משרדים ברמת החייל,משרדים להשכרה בהרצליה וכו'.
  • להכיר בכך שלאתר צריך להיות ערך מוסף, שהוא לתועלת הגולשים הללו. לדוגמא, גולשים שאינם בקיאים בתחום הנדל"ן ואינם מכירים חברות הנדל"ן בוודאי ירצו לקבל מידע על מחירי שכירות בערים השונות, טיפים להשקעה בנכסים מניבים, מידע על חנויות להשכרה ועוד. אם האתר של חברת הנדל"ן יספק לגולשים הללו את מה שהם רוצים, סביר להניח שהם ייכנסו לאתר ההוא ולא לאחרים, וכך ייחשפו לחברה ולשירותיה.
הערך המוסף של האתר שיקדם את שיווקו ברשת יכול להיות מאמרים, ואמצעים נוספים ומגוונים: פורום, שאלות למומחה, בלוג החברה, רשת חברתית פנימית, טיפים יומיים, ניוזלטר, נגישות בטוויטר ובפייסבוק, חנות אינטרנטית, אפשרות להעלאת סרטונים מצד הגולשים, אפשרות לטקבק, ועוד.  
אין גבול לרעיונות וליתרונות שניתן להוסיף לאתר מסוים על מנת להבליט את הייחודיות שלו מול המתחרים.