לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

ניהול תוכן - תדמית, שיווק וקידום

מאת: אלון סודרי

 לניהול התוכן של האתר שלושה תפקידים עיקריים:
1.      תפקיד תדמיתי – לייצר תדמית מסוימת לבעלי האתר. 
2.      תפקיד שיווקי – לעניין את הגולשים ולהניע אותם לפעולה.
3.      קידום האתר- כתיבת תכני האתר באופן שיקדם אותו לראש תוצאות החיפוש בגוגל.

יצירת תדמית 

תוכן האתר אומר הרבה על בעל העסק. תכנים הכתובים בצורה לא מקצועית מייצרים תדמית של עסק "לא רציני" המתנהל בצורה "חפפנית" ו"מזלזלת". לעומת זאת, תכנים הכתובים בצורה מקצועית תוך שמירה על כללי כתיבה נכונה מעידים על רצינות, מקצועיות ויסודיות. תוכן איכותי הוא תוכן הכתוב בצורה ברורה, חפה משגיאות כתיב ודקדוק, ובשפה נאותה (לא פשטנית או "ילדותית"). 

מלבד כללי הכתיבה הבסיסיים המשותפים לכל סוגי התכנים, ניהול תוכן דומה למלאכתו של מעצב אישי: התוכן צריך להיות תפור למיתוגולצרכים של בעלי האתר. 
לדוגמא, ברשת חברתית של בני נוער כתיבת התכנים תהיה בעלת אופי צעיר, קליל ואפילו "בועט". באתר של חברת ביטוח התוכן יהיה כתוב בשפה יותר רשמית, שנועדה לייצר לחברה תדמית מקצועית, אמידה ובטוחה.  גם אורך התכנים תלוי מאד בסוג העסק. באתר של סטודיו לצילום התוכן יכול להסתכם בפסקאות קצרות, בסלוגנים ובמשפטי מחץ, כאשר התמונות הן הגורם המרכזי ב"דוברות" של האתר. לעומת זאת אתרים של בתי השקעות יהיו עמוסים במאמרים, טבלאות נתונים ועדכונים מהנעשה בשוק ההון. 
כמובן שהדברים האלה אינם שרירותיים, וגם כאן קיימות דוגמאות יוצאות דופן. קיימות חברות המחליטות לפנות למגזר מסוים שאליו לא פנו עד כה, ולעצב את תכני האתר בהתאם. או חברות הרוצות להבליט את ייחודיותן מול המתחרות, על ידי יצירת תדמית השונה מאד מהסקטור שלהן. 

תכנים שיווקיים 

הגולש אינו רוצה להתאמץ, אלא ליהנות. הוא צריך ליהנות לא רק מהמוצר, אלא גם משיווק המוצר. על מנת לגרום לגולש להתעניין במוצר מסוים, יש "לתפוס" את תשומת ליבו כבר בהתחלה, לפני שיעבור לאתרים המתחרים.יש לעניין אותו בכותרת מסקרנת, או במשפט פתיחה הרומז שבהמשך הקריאה הוא ימצא בדיוק את מה שחיפש. הכתיבה עצמה צריכה להיות מעניינת וקולחת, והכי חשוב- קלה להבנה. 
תכנים מעניינים שהגולש נהנה מהם יכולים בהחלט להביא אותו להשתמש במוצר או בשירות שהאתר מציע. 

כתיבת תוכן שיווקי היא מלאכה עדינה שנדרשת בה מידה מסוימת של איזון- מצד אחד יש להתאים את הכתיבה למספר גורמים חיצוניים: סוג העסק והמגזר שלו, הטרנדים השיווקיים של אותה תקופה, וקהל היעד. מצד שני, חשוב מאד לשמור על ייחודיות בתכנים. חשוב שסלוגנים המופיעים באתר לא יהיו דומים מידי לסלוגנים המופיעים באתרים אחרים. שהיתרונות המוזכרים באתר באמת יהיו יתרונות הייחודיים לעסק ולא דברים טריוויאליים שכל חברה מספקת ללקוחותיה. 

קידום אתרים 

על מנת שהאתר יהיה מקודם בגוגל, חשוב מאד שישולבו בתכנים של האתר מילות מפתח הנוגעות לעסק. אלה חיוניות מאד לקידום האתר. כאשר מנוע החיפוש של גוגל סורק את האתר, וממקם אותו בתוצאות החיפוש, הוא בודק את מידת הרלוונטיות שלו לגולשים. לדוגמא, כאשר באתר של חברת נדל"ן חוזרות על עצמן מילות המפתח "חברת נדל"ן" ו"משרדים להשכרה", גוגל "מבין" שמדובר באתר של חברת נדל"ן שבידיה משרדים להשכרה. בהתאם לכך, האתר יופיע במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש כאשר הגולשים יחפשו בגוגל "חברת נדל"ן" ו"משרדים להשכרה". 

גם כאן, מדובר במלאכה עדינה שנדרשת בה מידה רבה של איזון. יש לדאוג לכך שישולבו מספיק מילות מפתח בטקסט, תוך שמירה על איכות התכנים ותדמית העסק.  כמו כן, יש להימנע בהגזמה בכמות מילות המפתח המשולבות בטקסט.  

עבודת ניהול התוכן נעשית לאחר התייעצות עם הלקוח לגבי: תדמית העסק, מיתוג העסק, מטרות השיווק באינטרנט, וקהל היעד אליו מכוונים התכנים. בהתאם לקו שנקבע, אנו כותבים, מנהלים ומעדכנים את תכני האתר.