לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

עדכונים אחרונים תוצרת פייסבוק

מאת: עידן מלכה

עדכונים אחרונים תוצרות פייסבוק

השבוע נחשפנו שוב לעדכונים חדשים מבית היוצר של הרשת החברתית פייסבוק. בתחילת השבוע אישרה פייסבוק תקנות חדשות בנוגע לאיסורים הקיימים בהנחיות המבצעים של הרשת החברתית. חוקי הפייסבוק קיבלו שינוי מפתיע ומשמעותי, ומה שמפתיע עוד יותר הוא ששינוי זה בא לטובת המשווקים. החל מהשבוע משווקים יכולים לחלק אלכוהול כפרס בתחרויות. כמו כן, ניתן להתנות השתתפות בתחרות בקניית מוצר ואף ניתן לקדם מוצרי טבק. כל אלו היו אסורים בעבר אך עתה, כאמור, שונו התקנות.

אומנם תקנות רבות שונו, אך עדיין היזמים והמשווקים חייבים לעמוד בתנאים שונים ובחוקים מקומיים של כל מדינה ומדינה. משמעות השינוי היא גדולה והיא מעניקה למותגים הגדולים יכולת למנף את הקמפיין שלהם ולהגביר את מאמצי השיווק בפייסבוק. תקנות חדשות אלו יאפשרו גמישות רבה בקרב המשווקים בכל הקשור לקידום מוצריהם השונים.

מה השתנה וכיצד זה משפיע על המשווקים 

פייסבוק הסירה לאחרונה איסורים שונים וכעת היא מאפשרת לכל מדינה לקבוע את ההנחיות ומעדיפה זאת מאשר לקבוע בעצמה חוקים כללים אשר יהיו תקפים לכולם. 
מדינות מסוימות אוסרות על חברות לקדם מוצרים מסוגים שונים וזאת כדי להגן על הציבור ועל תעשיות מפתח. חברות רבות נהגו בעבר לעקוף את ההנחיות וההגבלות שהטילה פייסבוק, וניתן לקחת כדוגמה את חברת סטארבקס אשר הגדילה משמעותית את מספר האוהדים ("לייקים") בדף האוהדים שלה על ידי חלוקת גלידות לכל מי שהצטרף לדף. 

אם בעבר אסרה פייסבוק על קיום של מבצע מסוג זה, הרי שהיום מאפשרת פייסבוק למשווקים להפעיל מבצעים שונים בכל דרך שהם יבחרו, כל עוד המשווקים לא מפרים את החוקים המקומיים.

הגרלות ומה שביניהן

החוקים בארה"ב ברורים מאוד בכל הקשור להגרלות. ישנו איסור על תחרויות שבכדי להשתתף בהן נדרשת רכישה של מוצר. אך כעת, בעקבות ההגבלות החדשות של פייסבוק, ניתן להפעיל תחרויות אלו ברשת החברתית. 

לסיכום, ניתן לראות שמבצעי שיווק ותחרויות הפכו למרכז העניינים ברשתות החברתיות בכלל בפייסבוק בפרט. על ידי חלוקת פרסים, מותגים מצליחים למשוך אליהם אוהדים רבים. תחרויות בפייסבוק יוצרות ויראליות ועובדות לרוב בשיטת "חבר מביא חבר".