לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

להפוך את עדכוני הסטטוס בדפי אוהדים ליעילים יותר

הרשת החברתית הפכה פופולארית ביותר בשנים האחרונות, וחברות ומותגים רבים כבר הבינו את הכוח הפרסומי האדיר שהרשת החברתית טומנת בחובה. כיום, אין מותג שאינו מפעיל "דף אוהדים" בפייסבוק ופרופילים עסקיים ברשתות חברתיות שונות, כדוגמת, טוויטר, לינקאדין ועוד כחלק משיווק במדיה החברתית.

"דף אוהדים" בפייסבוק הוא כלי יעיל אשר חושף את המותג לקהל יעד רחב ואחד היתרונות הבולטים הוא עצם העובדה שהגולש נחשף למותג ובוחר אם להיות "אוהד" (LIKE) של הדף או לא. אך נשאלת השאלה. מה שווה כל "אוהד" בדף, אם איננו יודעים כיצד לפנות אליהם ולמשוך את תשומת לבם?

אומנם, לא כל עדכון סטטוס יופיע אצל כל "אוהדי" המותג, זאת מאחר ופייסבוק פיתחה אלגוריתם שיקבע אילו עדכונים וסיפורים יופיעו אצל כל גולש. כדי לגרום לכך שיותר ויותר עדכונים יופיעו יש להתייחס למעורבות של האוהד ולאינגייג'מנט שכל סיפור מקבל.  כל לייק או תגובה נספרים ומשפיעים על כמות החשיפות של אותו עדכון בדף האוהדים. לכן ישנה חשיבות גבוהה לעדכונים אשר זוכים למעורבות רבה מצד האוהדים בדף. 

ישנם מספר טיפים שיעזרו לעדכון בדף האוהדים להיות אפקטיבי יותר:

טיפ#1 – לבקש מהאוהדים ללחוץ "LIKE" על העדכון: 

כאשר מפרסמים עדכון בדף האוהדים של המותג ניתן לבקש מעט "סיוע" מהאוהדים, ולומר להם ללחוץ "LIKE" על הפוסט. בדיקות הראו כי ישנה עלייה של בין 200% ל-300% בכמות הלייקים במידה ומבקשים מהאוהדים ללחוץ.

טיפ#2 – לעודד תגובות על ידי שאילת שאלות של כן\לא:

דרך נוספת ליצור אפקטיביות לעדכונים היא על ידי שאילת שאלות שהתשובות הן כן או לא. שאילת שאלות היא דרך טובה לעודד מעורבות, אך שאילת שאלות שהתשובה היא כן או לא, היא דרך טובה עוד יותר. שאלות אלו יוצרות מעורבות גבוהה אך אינן מספקות פידבק נרחב.

טיפ#3 – לא להשתמש בסטטוס בתיבת הלינקים!!!

ישנה אפשרות לצרף לינק בתיבת הלינקים ולעדכן את דף האוהדים, אך דבר זה גורם לאחוזי הקלקות נמוכים ביותר ולכן עדיף לצרף את הקישור בגוף העדכון.  בדיקת נושא זה הראתה שישנם אחוזים גבוהים יותר של הקלקות.

טיפ#4 – אם אתם מעלים וידאו משלכם, עשו זאת דרך העלאת וידאו בפייסבוק:

פייסבוק מאפשרת העלאת קטעי וידאו לעדכוני הסטטוס שלך. מומחים למדיה חברתית ממליצים להוסיף וידאו על ידי לחיצה על צרף (attach). אתם בטח שואלים את עצמכם מדוע. זאת מכיוון, שהעלאה בדרך זו מצרפת באופן אוטומטי כפתור "LIKE" על הוידיאו עצמו.

טיפ#5 – מקדו את ההודעות לפלחים שונים של קהל היעד:

פייסבוק מאפשרת בנוסף למקד עדכוני סטטוס למגזרים שונים של קהל היעד. ליד כפתור "שתף" ישנה אפשרות לבחור "כולם" או לווסת לפי פלחים של קהל יעד. אם אתם מעוניינים לשלוח הודעה שלא כל האוהדים יראו ניתן לבחור בהגדרות מי יראה את ההודעה ומי לא.

טיפ#6 – תגרמו לאוהדים שלכם להרגיש שכדאי להם להישאר מעודכנים :

מחקר שערכה חברת RAZORFISH הראה כי צרכנים מתעדכנים בדף המותג בעיקר אם קיימת עסקה כדאית, מציעה שתגרום להם לרצות להישאר בדף האוהדים ולהתעדכן. כדי להשאיר את האוהדים נאמנים צריך בראש ובראשונה, לתגמל אותם מדי פעם במבצעים שונים,קופונים, מתנות, תחרויות ועוד. דבר זה בונה בסיס רחב של אוהדים.

טיפים אלו הם טיפים שנבדקו ונמצאו יעילים ביותר. מהם הטיפים שלכם?