לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

מילים כמו חול

מאת: אלון סודרי

כבעל או מנהל אתר אינטרנט עליך להתאים את התוכן המועלה למילים או לביטויים בכדי שיהיו מפתח להצלחה משמעותית באתרי החיפוש. נכון, אמנם שפת האדם נאמרת באופן "שוטף" - אך אין זה המקרה באתרי החיפוש. הגולש הממוצע יחפש בצורה הולמת, מדויקת ונכונה יותר את מבוקשו באינטרנט. במאמר זה ננסה לקדם עקרונות רבים שמנחים את מקדמי האתרים בבואם לנתח ולצפות את התנהגות הגולשים ולהביא לתוצאות מירביות בעקבות כך – כמות גדולה יותר של גולשים שייכנסו לאתרך.

הכלים המנחים:
בחלק זה ננסה למצוא כלים שימקדו את החיפוש אחרי מילות מפתח אשר אותן מקליד הגולש, אותן מילים שיסללו את הדרך המהירה יותר לאתרך. לדוגמה, מקרה שבו גולש יחפש אחר חנויות המוכרות אלכוהול – הבקשה תכלול בתוכה גם עקרונות שיווקיים של סחר ולא רק את נושא הבקשה: "אלכוהול". לכן, כעסק המוכר אלכוהול, רצוי שמילות המפתח תהיינה "חנות אלכוהול", "חנות למכירת אלכוהול", "מכירת אלכוהול" וכו'

לאנשי קידום האתרים ישנם כמה עזרים למיפוי המילים כמו Word Tracker (השימוש כרוך בתשלום אבל התכונות הבסיסיות שלו זמינות בגרסת ההתנסות של השירות), או Submit Express Keyword Suggestion Tool (השימוש בחינם ומספק נתונים על מילות מפתח). 
גם חברת גוגל, שחקנית המפתח בכל הקשור לקידום אתרים, פיתחה כלי סטטיסטיקה, Google Analytics, המציע  אינדיקציה על נפח החיפוש והפרסום של מילים שונות.

יופי, אז מצאתי את מילות המפתח – מה הלאה?
לאחר סריקת המילים המתאימות ביותר לקידום אתרך, ננסה למקד ולאפיין את האתר באמצעות צירופי מילים שיכולות לדרג את אתרך במיקום גבוה יותר.כדי להמחיש, ניקח לדוגמה את הפיצרייה הכשרה באזור המרכז.
ככל שהשירות יהיה יותר ייחודי כך יוכל הגולש הממוצע למקד את צירופי המילים אשר בהן הוא נעזר. כך לדוגמה המחפש יודע כי כאשר יחפש את המילה "פיצה" יגיע לתוצאות כלליות מדי, ובהן מתכוני פיצה, מקור המילה פיצה, פורומים המתמחים בפיצה וכדומה. לכן הוא יחפש באופן הממוקד לאזורו והעדפתו - בהקלדת הצירוף "פיצרייה כשרה באזור המרכז" יצטמצמו האפשרויות, כך שגם ללקוח יינתן מענה מהיר יותר וגם לאתר אשר קידם את עצמו לפי מילות המפתח למיקום מוצלח יותר. לסיכום, בכדי להגיע לדירוג טוב יותר לא מספיק רק למצוא את המילים המתאימות, אלא חשוב להשקיע יותר ולהשתמש בחוכמה בניהול תוכן האתר שיעזור לצירופן של המילים המתאימות.

נקסט: 
החוכמה היא לנצל את המילים המתאימות בצורה שלא תחשב למוגזמת או "שקופה" מדי. במקרים אלו "יעניש" מנוע החיפוש את הדירוג של האתר ויורידו. 
חשוב למקם ולעצב את מילות החיפוש במקומות מרכזיים: כותרות הדפים (באמצעות Title Tag), 
כותרות בטקסט (H1, H2, H3 ) ובגוף הטקסט, ולהדגיש קישוריות . רצוי להשתמש בקישוריות המפנות אחרים אל אתרך וכדומה.לסיכום, זה לא קשה מדי, זה דווקא קל. אין צורך בעשייה מלאכותית ובכל מחיר. העשייה היא פשוטה – אם המילים שלך קשורות לעסק שלך ולעיסוקך, אזי, יגיעו לקוחות.

לסיכום, כדאי לבצע בדיקות בתוכן ובדפי האתר כדי לוודא שהתקבלו התוצאות המבוקשות, לרבות שכיחות סבירה של מילות המפתח השונות בטקסט והתאמה בינו לבין הכותרות ושדות המטא השונים. לשם כך מקובל להשתמש בכלי Web Page ,Analyzing . כלים מסוג זה מבצעים ניתוח של מבנה הדף ומרכיביו, שכיחות מילות החיפוש, התאמה בין התוכן והכותרות לשדות מטא וכן הלאה. אפשר למצוא אותם בלא מעט תוכנות מסחריות, אך כדאי לדעת כי ישנם כמה שירותי רשת שיעשו זאת חינם בעבורך.

דע לך כי זו הזדמנות מבחינתך לקדם את עצמך במנועי החיפוש המובילים. בחר את הכלים המתאימים לך וישם אותם. בהצלחה...