לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

המדריך למכירת שטחי פרסום באפליקציה

מאת: אוריון שיווק באינטרנט

עולם הסמארטפונים הוא אחד מתחומי השיווק המאתגרים והמעניינים יותר בשנתיים האחרונות. כיום, יותר ויותר אנשים מבינים את העצומה השיווקית הטמונה בהליכי פיתוח אפליקציות, וחלק נכבד מהם מעמיד לרשותו מגוון אפליקציות שונות למטרות שונות. 

אחד המודלים העסקיים  הנפוצים ביותר בענף פיתוח אפליקציות הוא למעשה הקמת אפליקציה המוענקת למשתמש (מוריד האפליקציה) בחינם, כאשר הבסיס הרווחי העומד מאחורי האפליקציה הוא למעשה באמצעות מכירת שטחי פרסום. בשורות הבאות נעסוק בתחום זה ונסייע לכם להבין כיצד ניתן להפוך את האפליקציה שבניתם או שאתם מתכננים לפתח, לאפיק פרסומי מוביל ורווחי.

תאמר לי מה האפליקציה שלך ואומר לך מי הם קהלי היעד שלך...

אחד מהכללים החשובים ביותר בענף השיווק הוא למעשה התאמת המוצר או השירות לצרכי הלקוח ואופן הביקוש שלו. במסגרת הליך פיתוח אפליקציות מומלץ לשאול את עצמכם את השאלות הבאות: 
  • מי קהל היעד של האפליקציה אותה אתם מתכננים?
  • מהן מטרות האפליקציה?
  • כיצד תובילו לכך שהאפליקציה שאתם מפתחים תהפוך לאחת האפליקציות הנפוצות ביותר?
  • כיצד תגרמו לכמות גדולה של אנשים להוריד את האפליקציה שלכם?

מתן מענה מקצועי וענייני לשאלות הנ"ל, יאפשר לכם לתכנן אפליקציה המותאמת לצרכי הלקוחות השונים להם אתם מייעדים את האפליקציה, ואף תסייע לכם בהמשך למכור את שטחי הפרסום באפליקציה עצמה. 

חשוב לציין שמפרסמים גדולים במשק הישראלי או העולמי, מעוניינים להיחשף לכמות גדולה יותר של קהלים, ולכן ככל שלאפליקציה שלך יהיה יותר "רייטינג" ויותר הורדות, כך אתה למעשה מגדיל את סיכויי המכירה שלך ואת רמת ההכנסות האפשרית ממכירת שטחי הפרסום. 

התאמת קהלי מטרה 

פיתוח אפליקציות לצרכי מכירת שטחי פרסום הן ברוב המקרים אפליקציות המוענקות למשתמשי האפליקציה בחינם, או במסגרת אפליקציית פרימיום, המאפשרת ללקוח להוריד את האפליקציה בחינם ולעשות שימוש חופשי רק בחלק מהמודולים הקיימים באפליקציה, ועל חלקים שונים בה הוא נדרש לשלם. 

פיתוח אפליקציות המיועדות מראש לצרכי מכירת שטחי פרסום אמורות להיות בעלות אפשרות חינמית למשתמש הסופי, תוך כדי שילוב פרסומות המופיעות לנגד עיניו בעת שימושו באפליקציה. כיום, תחום מכירת שטחי הפרסום באפליקציות הולך ומתרחב, ויותר ויותר מפרסמים גדולים מחפשים אפליקציות נישה בהן הם יוכלו לפרסם את מוצריהם ושירותיהם. 

הערך המוסף הראשוני אותו אתם (מפתחי האפליקציה) אמורים להעניק לקהל המפרסמים הוא כמובן התאמת קהלי היעד הרצויים לו. לדוגמא: אפליקציה המעניקה מגוון שירותים משרדיים לבעלי עסקים היא בהחלט אפיק מדיה אידיאלי לעסקים המספקים ציוד משרדי. 

הערך המוסף השני אותו אתם אמורים להעניק לקהל המפרסמים הוא כמובן כמות הכניסות וההורדות של האפליקציה. ככל שהכמות גדולה יותר, כך שטח הפרסום אותו אתם מציעים למכירה שווה יותר.