לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

המדריך לעיצוב אתרי מסחר מקוון

על פי דעת מומחים בתחום האינטרנט ובתחומי השיווק והכלכלה, בשנים הקרובות נהיה עדים לביצוע של יותר ויותר עסקאות באמצעות אתרי המסחר המקוונים. על פי אותם מומחים, הקיף העסקאות המקוונות, יעקוף את היקף העסקאות הלא מקוונות כבר בשנים הקרובות. במדריך הבא נעסוק בהיבט העיצובי של אתרי המסחר המקוון.

עיצוב אתרי מסחר מקוון- מהיכן מתחילים?

עיצוב אתרים בכלל ועיצוב אתרי מסחר מקוון בפרט, דורשים מבעלי המקצוע העוסקים בתחום אלו, להעניק דגש למספר פרמטרים בסיסיים הכוללים בין היתר את מטרות האתר, אופי האתר, קהל היעד העיקרי של האתר, אופן קידום האתר ברשת וכדומה. 

היבטים אלו במסגרת עיצוב אתרים, מאפשרים לבעלי המקצוע להתמקד בצרכי העיצוב השונים של האתר, למטרות העצמת חווית הגלישה בפני כל גולש וגולש, וכתוצאה מכך, להוביל לביצוע יותר פעולות אינטרנט באתר על ידי אותו גולש. 

לאחר השלמת שלבי האפיון המרכזיים של אתר המסחר המקוון שלכם, מומלץ להתמקד בפרמטרים הבאים במסגרת עיצוב אתרים מסחריים מקוונים:

גלריית תמונות
כל מוצר או שירות הנמכר באמצעות האתר המסחרי המקוון שלכם, חייב להיות מוצג בצורה ויזאולית כזו או אחרת כלפי הגולש (הלקוח). הקפידו על העמדת גלריית תמונות או גלריית וידאו איכותית ומקצועית, המאפשרת הגדלת התמונה והצגת התמונה או הסרטון באיכות מקסימאלית. 

מערכות ניהול תוכן- 
אתרי מסחר מקוון ידועים בדינמיות שלהם, ולכן כבר בשלב עיצוב אתרים מסחריים מקוונים, הקפידו על עיצוב פורמט לניהול מערכת תוכן, שתאפשר לכם לבצע שינויים תכופים באתר באופן ידידותי ופשוט. 

ממשקי גלישה –
אתרי מסחר מקוונים, אמורים להעניק לגולש (לקוח) חווית גלישה המניעה אותו לביצוע פעולות רכישה באמצעות האתר. הקפידו לייצור ממשק גלישה נוח וידידותי לגולש, וכמו כן, הקפידו ליצור בתוך האתר מערכת חיפוש פנימית המפשטת עבור הגולש הממוצע את הליכי חיפוש המוצרים והשירותים השונים הקיימים באתר שלכם. עיצוב אתרים מסחריים מקוונים המתמודדים עם כלל צרכי הלקוחות, יאפשרו לכם ליהנות מאתר מסחרי בעל פוטנציאל רווח גדול יותר. 

אנשים יקנו מכם מוצרים ברגש שהם ידעו שאתם מוכרים אותם- אתרי מסחר מקוון מתבססים בראש ובראשונה על נוחות הרכישה וכדאיות הרכישה באמצעות האינטרנט. הקפידו להעביר
בכל עמודי האינטרנט של האתר המסחרי שלכם, מסרים שיווקיים אודותיכם ואודות היתרונות היחסיים שלכם על פני המתחרים. כמו כן, במסגרת עיצוב אתרים מסחריים מקוונים, מומלץ להקפיד על שתילת באנרים מעוצבים הממקדים את המסרים השונים אותם תרצו להעביר לכל גולש וגולש בכל רגע נתון, לדוגמא: באנר העוסק באבטחת המערכת שלכם, באנר העוסק בהיצע המוצרים והשירותים שלכם, באנר העוסק במוקדי השירות שלכם וכדומה.