לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

המדריך לשיווק אפליקציות

מאת: אוריון שיווק באינטרנט

פיתוח אפליקציות, בדיוק כמו הליך בניית אתרים, הינו השלב הראשוני בדרך שלכם להצלחה. על מנת להפוך את האפליקציה שלכם לדבר הבא בתחומה, תדרשו לבצע הליך מקצועי ויסודי של שיווק האפליקציה בכל דרך ובכל אמצעי, בדיוק כפי שכל אתר אינטרנט מוצלח זקוק בשלבים הראשוניים שלו להליך מקצועי של קידום אתרים. במדריך הבא נעסוק בתחום שיווק אפליקציות לאחר שלבי פיתוח אפליקציות לכל מטרה. 

  1. אתר תדמית לאפליקציה - כמו כל מוצר ושירות אחר, גם אפליקציה טובה וחדשנית זקוקה לאתר אינטרנט תדמיתי שיחשוף  את קהל היעד של האפליקציה ליתרונותיה, שימושיה, ואופן הרכישה שלה. 
  2.  סרטון וידאו – ברוב המקרים, למרבית הגולשים אין את הסבלנות "לשבת על התחת" ולהתחיל לקרוא מידע מקצועי ומקיף אודות האפליקציה שייצרתם. סרטון קצר הערוך בצורה ההולמת את האפליקציה ואת קהל היעד לו היא מיועדת, יאפשר לכם להעביר את המסר השיווקי שלכם בנוגע לאפליקציה בצורה מהירה, ממוקמת, מקצועית וכדאית. את סרטון הוידאו שיצרתם תוכלו להעלות גם לאתר התדמיתי שפתחם עבור האפליקציה וגם ליו טיוב. 
  3. שימוש ברשתות החברתיות- הרשתות החברתיות ברחבי הרשת, מאפשרות לכם למקד את הפנייה השיווקית שלכם על פי הגדרות קהלי יעד שונות. באמצעות הפייסבוק והטוויטר, תוכלו להפיץ את האפליקציה שלכם בקרב קבוצות המתעניינות בתחום הרלוונטי לתחום בו עוסקת האפליקציה שלכם. באמצעות קהילות אינטרנט אחרת, תוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, ולחשוף את האפליקציה שלכם באמצעות מספר מהלכים ויראליים ברשת האינטרנט. 
  4. צרו עניין באמצעות ערוצי אינטרנט לסקירת אפליקציות-  ברחבי הרשת וגם בעולם העיתונות המודפסות ישנם מדורים ואתרים רבים העוסקים בתחום הדיגיטל. רגע לפני השקת האפליקציה לאוויר העולם, העבירו ידיעות המנוסחות בצורה מעניינת ויצירתית בנוגע להליך פיתוח אפליקציות אותו ביצעתם לאחרונה. זכרו לעטוף את הסיפור האישי שלכם במידע "עסיסי", ומעל הכול, הציגו את האפליקציה שלכם כדבר הבא בתחום בו היא עוסקת. 
  5. שווקו וקדמו את האפליקציה שלכם בכל הכוח- השלבים הראשונים להשקת האפליקציה שלכם, הם ברוב המקרים, השלבים הקריטיים שיקבעו האם היא עומדת להיות הצלחה גורפת או כישלון נחרץ. מעטות האפליקציות שזוכות להתעניינות רבה בקרב המשתמשים מספר חודשים לאחר השקתה, ולכן בזמן ההשקה עשו הכול על מנת לחשוף את האפליקציה שלכם בפני מספר רב של משתמשים. תוכלו לעשות זאת באמצעות פילוח קהלי היעד השונים (לדוגמא: אם האפליקציה שלכם עוסקת בתחום העסקי, אל תהססו לחלק מכתבים בדיוור ישיר לקהילה העסקית הספציפית לתחום האפליקציה).
לסיכום, פיתוח אפליקציות הינו הליך מורכב ומתמשך, המחייב אתכם לפעול בכל המרץ והיצירתיות לא
רק בשלבי הפיתוח המוקדמים, אלא  גם (ובעיקר) בשלבי ההשקה ובשלבי השיווק הראשוניים של האפליקציה.