לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

המדריך לשיווק ויראלי של האפליקציה

מאת: אוריון שיווק באינטרנט

פיתוח אפליקציות היא ללא ספק אחת מפעולות השיווק והפרסום הנפוצות ביותר בימים אלו, על ידי בעלי עסקים רבים, הרוצים לקדם את מוצריהם ושירותיהם השונים באמצעות אפליקציות מתקדמות וחכמות. אחת הדרכים היצירתיות ביותר לצרכי שיווק אפליקציה היא באמצעות קמפיין ויראלי העובר ממשתמש למשתמש ויוצר קהילת גולשים מורחבת העושה שימוש באפליקציה ושירותיה. במדריך הבא נעסוק בשאלה כיצד יש לבצע פעולות ויראליות ברחבי הרשת. 

  1. הגדירו את קהלי היעד הרלוונטיים לכם- פיתוח אפליקציות באופן מקצועי חייבות להתבסס על אפיון קהלי המטרה להם מיועדת האפליקציה. לאחר השלמת  הליך הפיתוח והבנייה, תוכלו לעשות שימוש במאפייני קהלי היעד שהגדרתם מראש לצרכי שיווק וקידום האפליקציה בצורה ויראלית. באמצעות המידע המוקדם שלכם אודות קהלי היעד הרלוונטיים לכם, בצעו פעולות של הפצת האפליקציה באמצעים הויראליים העומדים לרשותכם, כגון: רשימות תפוצה, דיוור אלקטרוני, קמפיין ממוקד באתרי נושא לאותם קהלים ועוד. 
  2. הפצת סרטון ויראלי המתאר את איכויות האפליקציה- סרטוני וידאו ברשת האינטרנט, הוכיחו את עצמם ככלי שיווקי רב עוצמה. הפיקו סרטון וידאו קצר (בין 30 ל-60 שניות), והפיצו אותו בכמה שיותר מוקדי אינטרנט שונים (עמוד האינטרנט שלכם במידה והוא קיים, עמוד הפייסבוק של האפליקציה, פתיחת ערוץ יו טיוב לסרטון, הפצת הסרטון באמצעות רשימות התפוצה שברשותכם ועוד). 
  3. מייצרים באז שיווקי סביב לאפליקציה- אחד היתרונות המובהקים של השיווק הויראלי ברשת האינטרנט, נמצא בעובדה שהוא מאפשר לכם לאתגר את קהל הגולשים, ולהציג בפניכם חלקים שונים משימושי האפליקציה בהדרגה. ככל שתצליחו לייצר עניין וצפייה לאפליקציה אותה אתם מפתחים, עוד בטרם השקתם את האפליקציה (מומלץ לבצע זאת עוד בשלבים הסופיים של פיתוח אפליקציות), תוכלו ליהנות מקהל רב הממתין ל"בשורה החדשה" אותה אתם עומדים להשיק. יצירת באז מחייבת אתכם לפעול באופן יצירתי, ובחלק מהמקרים, מומלץ אף לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע בתחום הקידום ויחסי הציבור לצורך העניין. 
  4. שיתוף –שיתוף-שיתוף : עודדו את פעולות השיתוף של הלקוחות שלכם בנוגע לאפליקציה. העמידו לרשותכם קבוצה איכותית של מובילי דעת קהל, שתקבל באופן מוקדם וניסיוני את האפליקציה לצרכי העברת חוות דעת וכדומה. קבוצה זו תדאג לפרסם חלקים מהאפליקציה ברשת האינטרנט, ואף תחשוף בפני קהל הגולשים את יתרונות האפליקציה, שימושיה וכדומה. 
לסיכום, פיתוח אפליקציות הינו הליך המחייב אתכם להתייחס למספר רב של פרמטרים מקצועיים כאלו ואחרים, שאחד מהחשובים שבהם, הוא כמובן אופן שיווק האפליקציה לקהל המטרה שלה.  הקדישו מחשבה, תכנון ומשאבים כספיים לצרכי שיווק האפליקציה, וגם אתם תוכלו ליהנות ממוצר הזוכה
להורדות רבות ופופולאריות עצומה בקרב משתמשיו.