לפגישת ייעוץ חינם:

אוריון שיווק באינטרנט

פרסום מאמר חדש בנושא חווית משתמש


המאמר לוקח את תיאורית פרדוקס הבחירה ומיישם אותה על עולם האינטרנט.
תיאוריית פרדוקס הבחירה גורסת ששפע רב מידי ממנו נאלץ האדם לבחור איננו מסייע לו לבצע את הבחירה הנכונה, אלא להיפך. השפע הרב מבלבל אותו, גורם לו לדחות את בחירתו, ולבסוף להרגיש אשם על שבחר דבר מסויים ולא משהו אחר מתוך שפע המוצרים שעמדו לרשותו. אנשים מרגישים מבולבלים יותר ואשמים יותר לאחר הקניות במרכז מסחרי ענק מאשר בחנות קטנה למשל.

תיאוריה זו מיושמת גם בתחום בניית האתרים. על חברה לבניית אתרים להיות מודעת לכך שהגולש מתמודד עם שפע רב מידי של אתרים ומיליוני תוצאות חיפוש בגוגל. על חברה לבניית אתרים להקל על הגולש בכך שיצור באתר שלו חווית משתמש נכונה של התמצאות קלה ומהירה באתר, במקום למלא את האתר בתפריטים ארוכים ומאמרים רבי מלל המבלבלים את הגולש וגורמים לו לעבור לאתר אחר. מצד שני, אתרים עם מלל רב ומעט תמונות הם אלה הזוכים למיקום גבוה בתוצאות של גוגל, והגולש המנסה לנווט בים של גוגל בדרך כלל יסתכל רק בתוצאות הראשונות.
המאמר מציג את הפרדוקס הזה ומציעים דרכים להגיע לאיזון נכון בין חווית משתמש נכונה לבין הדרישות של גוגל, ובכך למנוע מהגולש את הבלבול באתר ובעולם האינטרנט ככלל.