fbpx

האיזון הנכון

האיזון הנכון

כמו בכל תחום בחיים, גם באינטרנט שם המשחק הוא איזון נכון בין כל הגורמים. כאשר המטרה הרצויה היא להשיג מקסימום הצלחה ולהחשף כמה שיותר בפני קהל הגולשים. עד לא מזמן התחושה בקהילת האינטרנט הייתה שאנו בתור בוני האתרים או בעלי האתרים פונים ל"גולש" או "קורא" אחד – הרובוט שסוקר את האתר ומחליט עד כמה גבוה יגיע בדירוג של גוגל. כאן נוצר הפלונטר שהיציאה ממנו בעייתית מאוד.

אם המטרה היא לכתוב תוכן שיווקי אינפומטיבי שרק ה"רובוט" יבין, כזה המלא במילות חיפוש בצורה המתוחכמת ביותר, הרי שהסיכוי להגיע למקומות הגבוהים טוב. אך הגולש הממוצע שהגיע בזכות הדרך הזו לא יישאר כדי לקרוא תוכן שבבסיסו אינו מכוון אליו אלא רק למי שעזר לו להגיע עד הלום. אנחנו אולי "עולים" בדירוג של רובוט גוגל, אך יורדים בהערכה החשובה יותר, של הגולש. הגולש הוא קהל היעד שלנו והוא הלקוח הפוטנציאלי שלנו. הרי שבעיסוק זה אנחנו מפספסים ומרחיקים את הגולש שלא מעוניין ודי נעלב מהיחס המועדף שלו זוכה הרובוט של אתרי האינדקס השונים. אז מה נכון לעשות?

איך מבצעים איזון נכון בין הגולשים למנועי החיפוש?

לשלב. הרי מנוע החיפוש של גוגל (כמו אתרי האינדקס השונים) נחשב עדיין למקור מהימן ואיכותי ביותר מבחינת הגולשים. אז נתייחס ונשקיע בו, אך באותה העת ניתן מקום וכבוד גם לגולש שהגיע דרך אותו מנוע חיפוש. אם התוכן השיווקי ידבר באותה שפה גם לרובוט וגם לגולש שמגיע באמצעותו, סימן שהרווחנו. כאן נוצר האיזון האולטימטיבי בין הרצון להתקדם בדירוג האתרים השונים ע"י הטכניקות המוכרות, לבין הצורך לתת מענה איכותי בתוכן שאותו אנו מציעים לגולש – שהוא הקורא האמיתי של תכני האתר.

לא רק ברמת התוכן אנו נתקלים בדילמת האיזון הנכון, אלא גם בעיצוב וחווית המשתמש. מנועי החיפוש אוהבים מאד תוכן. לכן, באתרים רבים יש נטייה להציג הרבה תוכן על חשבון העיצוב וחווית המשתמש. במיוחד היום, לרוב הגולשים אין ממש סבלנות להתמודד עם אתרים המציגים כמויות תוכן גדולות. במיוחד שיחסית קשה לקרוא טקסט המוצג על מסך מחשב או בנייד שמאיר לנו לתוך העיניים.

איך מבצעים איזון נכון בין התוכן לעיצוב?

הדרך הטובה ביותר לדעתנו היא לייצר אזורי תוכן שונים ומגוונים. כך אנו מחלקים ומפצלים כמויות תוכן גדולות ליחידות תוכן קטנות יותר. כל יחידת תוכן נציג עם כותרת המשנה שלה. נשלב תמונות או אייקונים בכל יחדת תוכן. חלוקה זו מאפשרת לגולשים להתמקד מהר ביחידות התוכן שהכי מעניינות אותם. באמצעות הכותרות, התמונות או האייקונים, הגולשים מבינים מהר מאד על מה כדאי להם להתמקד. אז מה אנחנו עושים כאן בעצם? אנחנו לא מוותרים על כמות התוכן והמסרים שאנחנו רוצים להעביר באתר. מצד שני, אנחנו עוזרים לגולשים להתמצא מהר ולהבין מהר לאן הם הגיעו. אנחנו גם עוזרים להם להתמקד מהר במה שמעניין אותם. במצב כזה, הגולשים מכבדים את האתר ומעריכים אותו כאתר מקצועי. משם, הדרך לשכנע את הגולש ליצור קשר עם בעל העסק דרך האתר היא קלה ומהירה יחסית לאתר מסורבל ולא ברור.

לסיכום:

אנחנו כל הזמן צריכים לחשוב איך לרצות את הגולשים ואת מנועי החיפוש. איך לא להפר את האיזון הנכון ולייצר מצב לא בריא באתר בו צד אחד "מפסיד" לטובת הצד השני ? אנו מתכננים את האתר בהתאם לתוכן שהוא מציג לבין קהל המטרה שלו וכמובן מתחשבים במנועי החיפוש. הידע והניסיון שלו עובדים לטובתנו ומאפשרים לנו להצליח לייצר את האיזון הנכון הכל כך חשוב. איזון נכון המעניק לכל הצדדים את מבוקשם.

×
דילוג לתוכן