fbpx

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט

האינטרנט ככלי התקשורת של העתיד:
האינטרנט הוא כלי ממשיך ומקביל לעולם השיווק הקיים מחוץ  ל"עולם הווירטואלי". יחסי ציבור, פרסום ואפילו קידום מכירות באים לידי ביטוי ולחשיפה גבוהה גם בעולם האינטרנט. בנוסף להיותו פלטפורמה המכילה את כל תחום השיווק ומוסיפה אפשרויות קידום שלא ניתנות ב"עולם האמיתי", לאינטרנט יש יתרונות משמעותיים שלא קיימים בתחומי פרסום שונים. 

יתרונות אלו מהווים קפיצת מדרגה ויכולים להביא את המשווק לתוצאות אותן היה לו קשה להשיג קודם לכן:

נתונים מבוססים

מדידה מדוייקת היא כלי שלא קיים ביתר עולם הפרסום. מידת ההצלחה של השיווק באינטרנט ניתנת למדידה. שלא כמו בעולם הפרסום. בו לא ניתן לדעת את כמות הצרכנים הנחשפים לתוכן השיווקי. באינטרנט ניתן לדעת במדויק את כמות הצרכנים שנחשפו לתוכן ולא זאת בלבד, אלא שניתן לקבל מידע נוסף כמו גיל, מין ותחומי עניין  אשר יכולים למקד את המפרסם בקהל היעד. בנוסף, ניתנת האפשרות למקד את תחום הפרסום לאתרי אינטרנט ייחודיים. כמו למשל באנר שיווקי על תרופה חדשה בפורטל רופאים. אפשרות זו ממקדת את הקהל "השבוי" וממקדת את החשיפה לקהל ספציפי .

עלויות ביצוע יחסי ציבור באינטרנט

כידוע, עולם השיווק בכלל והפרסום בפרט, הוא עולם יקר ולא נגיש לכל מפרסם שתקציבו לא עומד באפשרות לפרסום בפני קהלים נרחבים. עלויות אלו נובעות, בין השאר, מהוצאות יקרות כמו: הפקת סרט פרסומת ושידורו באחד הערוצים המרכזיים. מודעה בעיתון פופולארי או שלטי פרסום ברחבי הארץ. באינטרנט, אפשרויות אלו קיימות, אך במחירים נמוכים באופן משמעותי. הן בגלל הוזלת הצורך ההפקתי (קל יותר להפיק או לעצב פרסומת לאינטרנט), והן מבחינת המיקום. לצורך העניין; מיני סייט המתמקד במוצר אחד, מכיל בתוכו פרסומת ויזואלית וכתובה בו זמנית.

ONE STOP SHOP

כל פתרונות האינטרנט מנוהלים בחברה אחת. כיום, המטרה היא אחת, לאגד את כל צורכי בעל האתר המפרסם במקום אחד. בידי חברה אחת המתמחה בכל סוגי השירותים השונים. גישה זו שונה מזו הקיימת ב"עולם האמיתי" שם קשה (ובעיקר יקר) למצוא חברות פרסום המנהלות מסעי פרסום בכלי המדיה השונים בו זמנית. חברות האינטרנט מקדמות מגמה בה הן תומכות בלקוח. החל מתהליך בניית אתר החברה ומיתוגו ועד למסע השיווק הכולל פרסום, יחסי ציבור, קידום, ניהול תוכן ועוד. 

אנו בחברת אוריון לוקחים את שלושת היתרונות הללו קדימה ומציעים חבילות שירות ייחודיות המעניקות ללקוח תמיכה מלאה וחוויה משותפת במסעו בעולם האינטרנט.

הכלים המאפשרים יחסי ציבור באינטרנט

חברת אוריון מספקת ללקוחותיה מענה יעיל, גמיש ואטרקטיבי תוך שימת דגש על האיזון הנכון בין פנייה לגולש הממוצע (הצרכן) ובין פנייה לרובוט מנועי החיפוש המקדם את האתר ברשת. גישה זו כוללת  את השירותים הבאים:

  1. פרסום. הפקת באנר פרסומי או סרטון פרסומי למוצר / שירות מסויים אשר יניע את הגולש לפעולה מיידית. דרך זו כוללת העלאת באנרים באתרי אינטרנט פופולאריים או אתרי נושא ייחודים למוצר אתרים ממוקדי נישה (לדוגמא באנר לרשת מזון באתר מתכונים). 
  2. יחסי ציבור. יצירת "BUZZ" תקשורתי ברשת האינטרנט לחברה המפרסמת ולמוצריה. התהליך מתחיל בהקמת מיני סייט (אתר המקדם מסר של מוצר או שירות) וממשיך בהצגת החברה ושירותיה והעלאתה לסדר היום ברשתות החברתיות הפעילות ברשת (פורומים, בלוגים וכדומה).
  3. ניהול תוכן. עריכה ותרגום תוכן שיווקי לפלטפורמת האינטרנט. כידוע, לא כל מידע או מסר כתוב מתאים לקריאה באינטרנט. בדיוק כמו כתיבה לעיתון או לפרסומת טלוויזיוניות. גם לכתיבה באינטרנט יש כללים המחייבים את המפרסם "לדבר" בשפה מתאימה. שפת האינטרנט משלבת בין כתיבה שיווקית לקידום טכני של אתר המפרסם במנועי החיפוש השונים.
  4. קידום אתרים. הפנייה היא בעיקר למנועי החיפוש ובראשם "גוגל". הקידום נעשה במטרה אחת ברורה והיא לעלות למיקום גבוה ורלוונטי באתרי החיפוש הפופולאריים.  הקידום נעשה תוך נקיטת צעדים כמו ניתוח האתר. בדיקת מיקומו במנועי חיפוש. בחירת מילות המפתח המתאימות לקידום האתר. אופטימיזציה של קוד האתר (SEO). רישום האתר באתרי אינדקס ומנועי חיפוש. יצירת קישורים וקשרים עם אתרים נוספים וניתוח סטטיסטי ומעקב אחר התוצאות.

סיכום:

עולם האינטרנט והשיווק בתוכו, צועדים להזדמנות שלא הייתה קיימת בעבר. ניתן לייצר חשיפה לקהלים רבים בדרכים מגוונות, תוך שמירה על תקציב יעיל וחסכוני. חברת אוריון, מאמינה בתהליך השיווק באינטרנט וצועדת לקראת מגמה זו. המדיום הוא המסר, טען מקלוהן. אנו טוענים שרשת האינטרנט היא העברת המסר.
אנו מאמינים כי שימוש נכון בכל תחומי אינטרנט, לרבות בניית האתר ומיתוגו, חשובים אך לא רק. שיווק באינטרנט הוא כלי חיוני ביותר לתוצאות איכותיות.

×
דילוג לתוכן