המכשירים הסלולרים החכמים (הסמארפונים) תופסים לאט לאט את מקום של משחקי הקונסולות השונים. הם הופכים לאחד מהמכשירים הפופולאריים ביותר בקרב צרכני משחקי הרשת בכל גיל. פיתוח אפליקציות משחקים הם למעשה הליכי פיתוח של מגוון נרחב של משחקים המותאמים למשחק בכל גיל, בכל רמה ובכל צורת משחק.
במסגרת פיתוח אפליקציות למטרות משחק מומלץ לתכנן היטב את הפרמטרים הבאים:
- בחינת רעיון המשחק והתאמתו לקהל יעד מסוים.
- ביצוע סקרי שוק ודעת קהל בקרב קהלי היעד להם אתם מייעדים את השימוש במשחק.
- אפיון האפליקציה בחלקו המקדים של הליך פיתוח אפליקציות.
- בניית תרשים גרפי של המשחק אותו אתם מעוניינים לפתח.
- פיתוח האפליקציה על ידי בעלי מקצוע מנוסים בתחום המשחקים.
- פתיחת חשבון ורישום לקבלת היתר לחשיפת האפליקציה בחנות האפליקציות.
- קידום המשחק והאפליקציה באמצעים שונים ברשת האינטרנט.
כיום, עומדות לרשותכם מגוון נרחב של חברות מקצועיות המתעסקות בתחומי פיתוח אפליקציות שונות לכל מטרה. חברות אלו מעמידות לרשותכם מערך שירותי מקצועי ומקיף. המערך כולל מספר בעלי מקצוע בתחומים שונים. החל מאנשי תכנות ופיתוח, דרך אנשי עיצוב וקריאייטיב ועד לאנשי שיווק באינטרנט לצרכי קידום המשחק והאפליקציה בפועל.
פיתוח אפליקציות משחקים מיועד למגוון נרחב של מטרות, החל ממטרות קידום של עסקים שונים המגיעים לקהלי היעד שלהם באמצעות אפליקציית משחק, ועד ליזמים המעוניינים לקדם אפליקציה למטרות מכירת שטחי פרסום במהלך המשחק המוצע למשתמש באפליקציה.
המודל העסקי מאחורי פיתוח אפליקציות משחקים
פיתוח אפליקציות לכל מטרה, ופיתוח אפליקציות משחקים, מתבססים על 3 מודלים עסקיים עיקריים הכוללים:
- פיתוח אפליקציות חינמיות. אפליקציות חינמיות מוענקות במסגרת שימוש חופשי לכלל המשתמשים. כאשר ההיבט העסקי מסתמך בעיקר על הכנסה עתידית ממכירת שטחי פרסום בתוך האפליקציה. ברוב המקרים, אפליקציות אלו מפותחות עבור בתי עסק וחברות שונות. מתוך מטרה שעצם ההורדה והשימוש באפליקציה יעניק לבעלי החברה את הפרסום הרצוי.
- פיתוח אפליקציות בתשלום. אפליקציות אלו מפותחות מתוך מטרות רווח המתבצע על ידי הורדת האפליקציה על ידי המשתמש הסופי בתשלום. ברוב המקרים, 70% משווי המכירה מועבר לידי מפתחי האפליקציה, ו-30% נותרים מועברים לחנות האפליקציות דרכה הודרה האפליקציה.
- פיתוח אפליקציות "פרימיום". אפליקציות אלו מבוססות על המודל החינמי והמודל בתשלום כאחד. בשלב הראשון, נהנה המשתמש באפשרות להוריד את האפליקציה בחינם, אך עם הורדתה הוא נחשף לכך שחלק ממרכיבי האפליקציה מחייבים אותו לבצע רכישה את אותם אלמנטים. ברוב המקרים, מדובר באלמנטים שימושיים וייחודיים, המעצימים את חווית השימוש באפליקציה.